آموزشی, وبلاگ

فواید استفاده از ظروف چوبی

ما در این پست میخوایم فواید استفاده از ظروف چوبی رو بهتون توضیح بدیم.

ظروف چوبی آشپزخانه از قدیم الایام در آشپزخانه های ایرانی کاربرد داشتن که علاوه بر وزن سبک، زیبایی رو به آشپزخونه شما هدیه میدن.

خواص استفاده از ظروف چوبی

طبیعی بودن

چوب یک ماده طبیعی است. این بدان معنی است که زیست تخریب پذیر و تجدیدپذیر است. زیست تخریب پذیر به معنای قابل تجزیه و بازیافت شدن است. چوب اگر به مدت چند سال باقی بماند به خاک باز می گردد و مواد مغذی به خاک اضافه می کند. تجدیدپذیر بودن چوب به این معنا است که می توان آن را جایگزین ساخت. بنابراین به شرط جایگزین ساختن درختانی که قطع می شوند، چوب ماده ای پایدار خواهد بود.

ایجاد حس خوب

دست زدن به یک کاسه یا فنجان چوبی یک تجربه راضی کننده است. تحقیقات نشان داده است که ما با دنیای طبیعی ارتباط عمیقی داریم و به طراحی بیوفیلیک پاسخ مثبت می دهیم. استفاده از بشقاب ها، کاسه ها و ظروف چوبی می تواند این ارتباط با طبیعت را در زندگی روزمره ما تقویت کند. در نتیجه ما احساس بهزیستی خود را افزایش خواهیم داد.

طراحی بیوفیلیک مفهومی است که برای اتصال افراد به محیط طبیعی از طریق استفاده از طبیعت مستقیم، طبیعت غیر مستقیم و شرایط زمانی و مکانی مختلف صورت می گیرد.

ماندگاری و دوام چوب

یکی دیگر از ویژگی های چوب دوام آن است. ظروف چوبی دوام و ماندگاری زیادی خواهند داشت. اگر از ظروف چوبی به درستی مراقبت شود، سال به سال ظاهر خود را حفظ می کند. شکستگی و خراش در این ظروف یک اتفاق نادر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *